Efterfødselstræning – kom i form med din baby

baby-header

Kom bedst muligt ovenpå igen efter fødslen. En graviditet og fødsel kan være hård ved kroppen og det er derfor vigtigt, at træne kroppen efterfølgende. Efterfødselstræning er træning med fokus på de vigtigste områder efter en graviditet.

Efterfødselstræning henvender sig til nybagte mødre, og træningen vil primært fokusere på, at styrke din kropsstamme, samt bækkenbunden. Du kan som udgangspunkt starte op med træning 6 uger efter en ukompliceret fødsel, men du skal gerne have fået foretaget dit efterfødselstjek hos lægen. Har du nogle af følgende ønsker, så er efterfødselstræning lige noget for dig:

  • Træne kroppen efter fødsel
  • Reducere smerter efter graviditet
  • Bækkenbundstræning
  • Øge din muskelstyrke (særligt omkring kropsstammen)
  • Træne sammen med andre mødre

Alle mødre med børn i alderen 6 uger – 11 måneder er velkomne. Husk på, det er aldrig for sent at gøre noget godt for sin krop og sit barn. 
Træningen vil indeholde lettere styrkeelementer, bækkenbundstræning, bevægelighedstræning, samt udstrækning.
Dele af træningen kan foregå med øvelser hvor dit barn bl.a. benyttes som vægt. Derudover vil der kunne lægges elementer ind undervejs i træningen, der ligeledes har fokus på sansemotoriktræning af dit barn.
Træningen varetages af vores talent/elite idrætsgymnastiktræner og autoriserede fysioterapeut Miriam Offersgaard, som sikrer dig høj kvalitet i øvelserne.

Forløb: 1 træningspas pr. uge af ca. 50 minutters varighed i 10 uger. 

Pris for hele forløbet: 600 kr.

(Oprettelse af holdet kræver min. 5 deltagere.)

Tilmeld dig nu

Forløb: 10 fredage startende fra 25. august 2017 kl. 9:30.

Pris: kr 600,-

Leaflet for Efterfødselstræning

Download leaflet